De voorbereidingen - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Nick Daanen - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Nick Daanen - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Nick Daanen

Blijf op de hoogte en volg Nick

29 November 2016 | Nederland, Beuningen

Eind leerjaar 2 (2e keer)

Eindelijk over naar leerjaar 3. Naja, bijna dan...
Tijd om een Minor te kiezen. Al jaren wil ik graag naar het buitenland, maar waar begin je om zoiets te regelen?

Gelukkig heb je daar op de HAN gewoon mensen voor die jarenlang ervaring hebben met buitenland minoren.
Gelijk een mail sturen, afspraak maken, op gesprek komen, land uitkiezen, motivatie schrijven............

OK ok, rustig!
Tijdens het eerste gesprek kreeg ik een aantal folders mee over projecten die in het buitenland draaien waar de HAN bij ondersteund.

De 3 keuzes voor mij waren Zuid-Afrika, India en Nepal.
Zonder enige twijfel viel mijn keuze op Nepal. Eigenlijk puur gebaseerd op de omgeving, want hoge bergen, groene velden, geen steden in de buurt en vooral een gigantische variatie aan flora en fauna (planten en dieren).

en hoe nu verder? eerst een aantal gesprekken met docenten en begeleiders over mijn plannen. En dat duurde even voordat het uiteindelijke plan op tafel lag. Ideeën als een informatie App, Kennisclips en excursies zijn allemaal voorbij gekomen. Uiteindelijk is het plan om een documentaire te maken over de natuur in Nepal gericht op het lokale onderwijs. De thema's die in de documentaire voorbij komen zullen dan ook in overleg met de lokale docenten gekozen worden.

De eerste stappen zijn gezet, maar er moet een hoop gebeuren voordat ik daadwerkelijk kan vertrekken. Allereerst moeten natuurlijk alle betrokken partijen toestemming geven. Gelukkig was dat geen enkel probleem, want iedereen was/is enthousiast over het project.

Is die documentaire het enige wat je gaat doen??
Nee, ik ga in de eerste weken ook lesgeven op een lokale school in een van de dorpen. hier ga ik het vak Science geven wat een combinatie vak is tussen Natuur-, scheikunde, biologie en een beetje aardrijkskunde. De docent (-en) daar ga ik samen met medestudenten, leren hoe wij in Nederland lesgeven. En dan voornamelijk zo dat technieken die wij gebruiken zo ingezet worden dat ze de leeropbrengst daar kunnen verhogen.

Nu alles redelijk duidelijk is kan ik beginnen met de overige voorbereidingen zoals een vliegticket en inentingen.
Eerst maar even naar het reisbureau om informatie in te winnen. Op het internet natuurlijk al gekeken wat ik kwijt zou zijn voor een ticket, maar met cookies werd het steeds maar duurder en duurder.
Reisbureau dus, netjes geholpen en binnen no-time een ticket geboekt voor 31 januari.

Dan, op naar de campingwinkel. Backpack en wandelschoenen kopen. Later weer terug om twee slaapzakken, handdoeken, EHBO-kit en slippers te kopen. En door naar een andere winkel om een nieuwe camera en een selfie-stick te kopen. Ooh dan hebben we het internet ook nog, daar maar wat SD kaarten en powerbanks kopen. Heb ik dan alles? Vast niet, maar dat komt nog wel.

Andere belangrijke zaken. Nieuwe paspoort aanvragen, Check. Verzekeringen? Check. Vaccinaties? Pff, ja laten dat maar doen... Visum? twee weken voor vertrek aanvragen, semi-check dus. Geld? Nooit genoeg, maar check.

Klaar zou ik zo zeggen dan!
Nou nog niet helemaal, de spanning begint nu langzaam aan te komen. De eerste voorbereidingsverslagen moeten worden ingeleverd, en dat zorgt ervoor dat het nu echt gaat leven.



31 januari 2017 tot 1 juni 2017, kan niet wachten, maar toch wel fijn dat het nog even duurt!


Kusje knuffel!

  • 12 Januari 2017 - 20:54

    Wenda:

    Hoi Nick,

    Wat een mooie uitdaging,en ik ben ook super trots op jou dat je dit gaat doen.
    Het past zeker bij jou.
    En wat ik zeker wil melden aan jou dat ook ons pap ,jou Opa Wim dit geweldig zou vinden
    want papa vond het al geweldig dat jou vader na t buitenland ging maar net als ik ook weer
    blij was dat hij thuis was....
    Dus Nick ga ervoor en laat een keer wat van je horen...
    We wensen jou een veilige reis naar Nepal en ga er zeker van genieten Meester Nick.

    Een lieve groet Wenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Voor mijn Minor vertrek ik voor 4 maanden naar Nepal om daar een natuurdocumentaire te maken.

Actief sinds 28 Nov. 2016
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 9108

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 01 Juni 2017

Nepal

Landen bezocht: